Tuesday 11 September 2012

Tutorial # 1 : URL Image

Assalammualaikum.. Hari nie saya tidak kerja.. MC, alasan demam,, heheh.. Tapi tetiba boleh gagahkan diri untuk berblog.. huhuhuhu.. Tetiba boleh and larat laa pulak nak buat benda nie semua. After balik dari klinik,terus online and buka blog saya.. Actually nie first time buat tutorial. Just nak share apa yang saya tahu dengan kowang semua. Pasti kowang semua lagi habat dari saya punya. Almaklumlah budak baru berjinak-jinak dengan blog. :) (walhal dari tahun 2009 lagi, tapi blog lama dah delete. hohohoh)

Tutup sudah mukadimah, kita back to topic.

Step 1 : Login photobucket 

Step 2 : Sign Up
Sign Up


Step 3 : Selepas selesai sign up.Kowang semua boleh laa pergi ke Upload. And upload laa picture kowang semua.

Clik dekat Upload tau.. _^_

Step 4 : Select photo kowang

Select kowang punya picture yew.. :)

Step 5 : Selepas dah Upload, kowang semua save and continued to my album. Macam dalam gambar 
nie.


Save picture kowang yew.. :)

Step 6 : Clik picture yang di upload tadi then nanti keluar kotak link macam nie. And u all copy code 
directly tau. :)

Copy dekat code directly untuk dapatkan URL Image.



Ok sekian tutorial dari tuan tanah yang sedang sakit (Poyoz jew lebih).. 
Selamat mencuba yo kekawan bloger yang masih baru macam saya nie.. _^_

No comments :

Post a Comment