Sunday 15 February 2015

Multivitamin

Assalammualaikum uolss semua.. Weekend nie ada mood nak update blog. Nak share dengan hampa semua tentang multivitamin dari sebuah syarikat yang dah lama gah di mata dunia sebenaqnya. Aku je yang baru nak ambk tahu dan terkedek2 nak cuba ini barang loh.. Sian-sian.. Before nie memang tak care langsung pasal kesihatan... Bila nak masalah baru tercari-cari jalan penyelesaiannya.. So before terlambat apa kata kita siapkan diri dengan supplement untuk membantu mencegah sebarang kemungkinan yang bakal berlaku. Oklah stop membebel.. Now back to topic..

Apa itu multivitamin?? Meh cheq cerita yew.. Supplement multivitamin adalah untuk menambah mana-mana nutrient atau pun vitamin yang kurang di dalam badan kita. Badan kita memerlukan nutrisi yang banyak untuk berfungsi dengan baik. Pemakanan yang tidak seimbang membuatkan hampa semua tidak mendapat zat yang baik bagi memenuhi nutrien di dalam badan. Oleh itu, hampa semua di sarankan menggambil multivitamin bagi memenuhi segala zat yang perlu ditampung oleh badan hampa semua. Barulah boleh lakukan segala aktiviti dengan lebih bertenaga.. 


Tak mau banyak Shaklee pun ada multivitamin & multimineral dia yang tersendiri. Orang ramai dok panggil VITA LEA- IRON. Dekat bawah nilah gambaq botoi diaa.. 




Nutrisi apa terkandung di dalamnya??

- Vitamin D > Berfungsi untuk menyokong penyerapan kalsium untuk tulang & gigi yang sihat
- Vitamin A > Sebagai Beta carotene. Untuk meningkatkan kesihatan pada bahagian mata,kulit & sistem imunisasi
- Vitamin E > Menyokong kesihatan sekular & tingkatkan kesihatan hati, usus, & fungsi imunisasi
- Kalsium > Menyokong kekuatan tulang, pengaliran urat saraf & otot-otot
- Biotion > Membantu badan menghasilkan tenaga dari protein & lemak. 

Antara kelebihan/ khasiat VITA-LEA:-



So siapa yang perlukan VITA-LEA ni??



Dan nak ingatkan hampa semua, Bulan Feb 2015 nie ada promo hokey.. So harga sagat-sangat berbaloi habaq hang.. Bolehlah pakat dok borong for whole family. Biaq semua sihat-sihat semua..xoxoxo

~Sekian~







No comments :

Post a Comment