Saturday 14 February 2015

~Set Sendi Shaklee~

Assalammualaikum u all semuaaa.. 


Sumpah lamanya tak update blog.. Tapi ada ke orang nak mai baca cheq nie?? Bukan famous punkan. Hanya gadis biasa, yang mengedik nak sebuk berblog.. oppsss,, ok-ok stop cakap kosong. Now back to fitrah kepada tajuk asal dekat atas tu...

Petang nie nak share dengan korang semua tentang supplement untuk 'SAKIT SENDI' yang hanya di Shaklee... Korang nak tahu tanda-tanda orang yang sakit sendi nie?? Kebanyakan penghidap sakit nie tidak mempunyai kerosakan terhadap sendi mereka. Kesakitan ini mungkin juga berpunca daripada lapisan tisu luaran,otot, ligmen, sendi atau pangkal saraf. 
Meh scroll dekat bawah ni. Cheq listkan satu persatu..



Tanda-tanda & gejala

* Sakit & bengkak di bahagian sendi-sendi seperti pinggang, lutut, tulang belakang & sendi-sendi di hujung jari. 
* Kesukaran membongkokkan badan.
* Pergerakan yang terhad \
*Cepat berasa penat dan lelah

So macam mana nak atasi masalah nie? Mudah sahaja. Just amalkan Supplement dari Shaklee yang memang super best & memang berkesan sesangatttt...Ok ni adalah suggestion aku, kalau ada customer sakit sendi. Dan aku ada buat experiment dekat emak tercinta.. Alhamdullah, mak semakin sihat & kuat.. :)

a) Ostematrix

Gambaq dekat belah kiri hampa ini lah 'OSTEMATRIX'
Kalau dekat luaq pangil Kalsium..Kalsium penting untuk kesihatan tulang, otot & ligmen.
Mengandungi Magnesium yang membantu mengasimilasikan
kalsium ke dalam tulang & menguatkan. 
Antara faedah-faedah yang boleh didapati daripada Ostematrix ini ialah :-

1) Membina tulang & gigi yang kuat
2)  Membantu dalam pengecutan otot & pelancaran saraf
3) Mengurangkan risiko kekejangan otot
4) Membantu mengurangkan kebas-kebas & sakit lutut






b) Omega Guard 



 OMEGA GUARD atau dikenali sebagai DHA.Dihasilkan daripada minyak ikan terbaik di dunia. Mengandungi rangkaian spektrum penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi termasuk EPA,DHA dan banyak lagi..
EPA bertindak untuk menyihatkan jantung & sendi. Manakala DHA pula mempunyai kepentingan dalam perkembangan otak.Omega ni boleh bertindak sebagai pelincir kepada hampa semua lebih-lebih kepada ibu bapa yang sukar nak mengejarkan solat kerana sakit lutut atau sendi nie..  









c) Advance Joint Health (AJH)



AJH memberi manfaat kepada sendi-sendi dalam 3 cara. Antara caranya ialah:-


1) EKSTRAK BOSWELLIA :Ia bertindak sebagai penghalang pembentukan bahan kimia yang boleh menyerang tulang rawang. Bahan aktif utama ekstrak ini adalah asid boswelik yang berperanan sebagai anti-radang semulakadi. Ia menyokong kesihatan sendi dengan menghalang bahan kimia daripada menyerang tulang rawan yang boleh menyebabkan ketidakselesaan sendi.

2) Bertindak sebagai kusyen

EKSTRAK JAGUNG yang terdapat padanya akan membantu mengekalkan tulang rawan & membekalkan satu sumber yang pekat sebagai glikosamina yang berfungsi meningkatkan sokongan kusyen sendi & pelihara tulang rawan. Kajian ada menunujukan supplement yang ada ekstrak ni dapat menggalakan kelenturan, pergerakan bebas & menjadikan sendi lebih fleksible. Selain itu dapat menyumbangkan kepada kesihatan sendi pada masa jangka panjang .

3) Kandungan ZINC, TEMBAGA, & VITAMIN C memberi nutrien yang penting dalam kesihatan sendi. 


Ini adalah supplement yang sangat sesuai kepada hampa yang sedang mencari-mencari untuk parent or untuk korang sendiri.. Herga sangat berpatutan dan boleh buat COD di arae SUNGAI BESI, BTS, BALAKONG. 


`SEKIAN`









No comments :

Post a Comment